Usein Kysytyt Kysymykset

En pääse hakemaan uutta tarraa opiskelijakorttiini. Voitteko postittaa sen minulle?

Emme saa postittaa pelkkiä tarroja. Voit kuitenkin postittaa korttisi meille (Opiskelijakunta COPSA, Talonpojankatu 2A, 67100 Kokkola) osoitteellisen palautuskuoren kanssa. Lähetämme kortin sinulle takaisin tarroitettuna. Voit myös antaa kortin tuttavallesi ja hän voi hakea uuden tarran korttiisi.

Tilasin opiskelijakortin. Minne se saapuu?

Opiskelijakortti saapuu painosta opiskelijakunnan toimistolle ja saat viestin centria.fi sähköpostiisi, kun voit noutaa sen. Ylivieskassa opiskelevat voivat noutaa kortin Ylivieskasta Vierimaantien kampukselta COPSAn jäsenpalvelun aukioloaikoina (noin kaksi kertaa kuussa) tai kortti voidaan myös postittaa suoraan opiskelijalle. Pietarsaaressa opiskeleville kortti lähetetään joko postitse tai sovitaan toimitus muulla tavalla.

Jos maksan jäsenyyden korttia tilatessa vain vuodeksi, kuinka paljon minun pitää maksaa uudesta tarrasta seuraavana vuonna?

Uusi lukuvuositarra (esim. 9/2019)  maksaa 26€ ja lukukausitarra (esim. 1/2019) 14€.

Mistä voin hankkia uuden tarran korttiin?

Uuden tarran voit hankkia COPSAn toimistolta Talonpojankadun kampukselta. Ylivieskaan ja Pietarsaareen tullaan  jakamaan uusia tarroja erikseen ilmoitettavina ajankohtina. Jos et ole varma, mistä voit hakea tarran, ota yhteyttä julia.laakso@centria.fi

Kuinka kauan lukuvuositarra on voimassa?

Lukuvuositarra (esim. 9/2019) on voimassa aina syyskuun viimeiseen päivään saakka, ja lukukausitarra (esim. 1/2019) tammikuun viimeiseen päivään saakka.

Hukkasin opiskelijakorttini/nimeni on muuttunut ja haluan tilata uuden. Mitä teen?

Ota yhteyttä COPSAn työntekijöihin, niin tilaamme sinulle uuden kortin. Uuden kortin hinta on 8€.

Olen vaihtanut ammattikorkeakoulusta toiseen. Pitääkö minun tilata uusi kortti?

Kyllä. Sinulla tulee olla aina sen ammattikorkeakoulun opiskelijakunnan kautta tilattu kortti, jossa olet läsnäolevana opiskelijana.

Miksen saa digitaalista opiskelijakorttia toimimaan?

Syynä on todennäköisesti se, että et ole maksanut jäsenmaksua opiskelijakunnalle tai et ole ilmoittautunut läsnäolevaksi kouluun. Ole yhteydessä COPSAan niin selvitetään asia.Syynä voi olla myös se, että sovellukseen antamasi tiedot eivät vastaa COPSAn jäsenrekisterissä olevia tietoja (esim. jäsenrekisteristä voi puuttua hetu tai siellä voi olla eri puhelinnumero). Ole yhteydessä COPSAan niin selvitetään asia. Yksi mahdollinen syy on se, että puhelimessasi oleva käyttöjärjestelmä ei vastaa Pivon vaatimuksia. Käyttöjärjestelmä tulee olla Android 6.0 tai uudempi tai iOS 10.0 tai uudempi.

Miksi digikorttini yllättäen lakkasi toimimasta?

Digikortti lakkaa toimimasta, jos et ole enää opiskelijakuntasi jäsen tai jos et ole enää läsnäoleva opiskelija oppilaitoksessasi.

Jos haluan käyttää vain digikorttia, tarvitseeko minun hakea uutta tarraa muovikorttiini?

Tarvitsee. Muovikortissa oleva tarra on merkki voimassaolevasta jäsenyydestä. Kun korttiisi laitetaan uusi tarra, COPSAn työntekijä merkitsee samalla jäsenrekisteriin, että jäsenyytesi on voimassa.

Kaikissa opiskelijakortteihin ja jäsenyyteen liittyvissä asioissa ja kysymyksissä voit ottaa yhteyttä koordinaattori Julia Laaksoon: julia.laakso@centria.fi

Päivitetty 8.8.2019