En pääse hakemaan uutta tarraa opiskelijakorttiini. Voitteko postittaa sen minulle?
Emme saa postittaa pelkkiä tarroja. Voit kuitenkin postittaa korttisi meille (Opiskelijakunta COPSA, Talonpojankatu 2A, 67100 Kokkola) osoitteellisen palautuskuoren kanssa. Lähetämme kortin sinulle takaisin tarroitettuna. Voit myös antaa kortin tuttavallesi ja hän voi hakea uuden tarran korttiisi.
Tilasin opiskelijakortin. Minne se saapuu?
Opiskelijakortti saapuu painosta opiskelijakunnan toimistolle ja saat viestin centria.fi sähköpostiisi, kun voit noutaa sen. Ylivieskassa ja Pietarsaaressa opiskeleville kortti voidaan postittaa tai sovitaan toimitus muulla tavalla.
Jos maksan jäsenyyden korttia tilatessa vain vuodeksi, kuinka paljon minun pitää maksaa uudesta tarrasta seuraavana vuonna?
Uusi lukuvuositarra (esim. 9/2023) maksaa 26€ ja lukukausitarra (esim. 1/2023) 14€.
Mistä voin hankkia uuden tarran korttiin?
Uuden tarran voit hankkia COPSAn toimistolta Talonpojankadun kampukselta. Ylivieskaan ja Pietarsaareen tullaan jakamaan uusia tarroja erikseen ilmoitettavina ajankohtina. Jos et ole varma, mistä voit hakea tarran, ota yhteyttä opiskelijakunnan toimistoon.
Kuinka kauan lukuvuositarra on voimassa?
Lukuvuositarra (esim. 9/2022) on voimassa aina syyskuun viimeiseen päivään saakka, ja lukukausitarra (esim. 1/2023) tammikuun viimeiseen päivään saakka.
Hukkasin opiskelijakorttini/nimeni on muuttunut ja haluan tilata uuden. Mitä teen?
Ota yhteyttä COPSAn työntekijöihin, niin tilaamme sinulle uuden kortin. Uuden kortin hinta on 8€.
Olen vaihtanut ammattikorkeakoulusta toiseen. Pitääkö minun tilata uusi kortti?
Kyllä. Sinulla tulee olla aina sen ammattikorkeakoulun opiskelijakunnan kautta tilattu kortti, jossa olet läsnäolevana opiskelijana.
Miksen saa digitaalista opiskelijakorttia toimimaan?
Syynä on todennäköisesti se, että et ole maksanut jäsenmaksua opiskelijakunnalle tai et ole ilmoittautunut läsnäolevaksi kouluun. Ole yhteydessä COPSAan niin selvitetään asia. Syynä voi olla myös se, että sovellukseen antamasi tiedot eivät vastaa COPSAn jäsenrekisterissä olevia tietoja (esim. jäsenrekisteristä voi puuttua hetu tai siellä voi olla eri puhelinnumero). Ole yhteydessä COPSAan niin selvitetään asia. Yksi mahdollinen syy on se, että puhelimessasi oleva käyttöjärjestelmä ei vastaa Pivon vaatimuksia. Käyttöjärjestelmä tulee olla Android 6.0 tai uudempi tai iOS 10.0 tai uudempi.
Miksi digikorttini yllättäen lakkasi toimimasta?
Digikortti lakkaa toimimasta, jos et ole enää opiskelijakuntasi jäsen tai jos et ole enää läsnäoleva opiskelija oppilaitoksessasi.
Jos haluan käyttää vain digikorttia, tarvitseeko minun hakea uutta tarraa muovikorttiini?
Ei tarvitse välttämättä. Suosittelemme kuitenkin, että hankit tarran muovikorttiisi, koska digitaalisessa opiskelijakortissa voi olla joskus käyttäkatkoja ja tällaisten tilanteiden varalle on hyvä olla mukana muovikortti.
Aion pitää välivuoden opinnoistani. Säilyvätkö jäsenmaksuni tallessa, kun olen maksanut jäsenyyden koko opiskeluajalle?
Jos pidät välivuoden tai haluat muusta syystä laittaa jäsenyytesi tauolle, tulee sinun olla yhteydessä COPSAan. Jäsenyteesi on automaattisesti voimassa maksetun ajan, mutta olemalla yhteydessä COPSAan voidaan jäsenyytesi laittaa tauolle ja silloin jäsenmaksusi säilyvät. Jos olet poissaolevana syyslukukauden tai koko lukuvuoden, tulee sinun ilmoittaa poissaolosta COPSAlle viimeistään 30.9. Jos taas olet poissaolevana pekän kevätlukukauden, tulee sinun ilmoittaa poissaolosta COPSAlle viimeistään 31.1. Lisätietoja: Poissaolo/Jäsenyyden siirto
Kaikissa opiskelijakortteihin ja jäsenyyteen liittyvissä asioissa ja kysymyksissä voit ottaa yhteyttä toimistoon.
Päivitetty 4.8.2022